عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



1,200,000 تومان
26,500 تومان
35,000 تومان


تاریخ : یک شنبه 2 فروردين 1394
بازدید : 3007
نویسنده : احمدمولا

فوتبال آمریکایی نوعی ورزش گروهی از خانوادهٔ راگبی فوتبال است که در ایالات متحده آمریکا بسیار رایج است. مهمترین مسابقه این ورزش واقعه سوپربول متعلق به لیگ ان اف ال است. اما کشورهای کانادا، آلمان، ایتالیا، سوئیس، فنلاند، سوئد، ژاپن، مکزیک، اسرائیل، اسپانیا، و اتریش نیز لیگ‌های ملی فوتبال آمریکایی دارند.
فوتبال آمریکایی و فوتبال کانادایی که رشته‌ای مشابه و هم‌ریشه با فوتبال آمریکایی است دو شکل اصلی گریدیرون فوتبال محسوب می‌شوند که در آمریکای شمالی از ورزش‌های انگلیسی فوتبال و راگبی فوتبال تکامل یافته‌اند. این دو رشته در آمریکا و کانادا با نام «فوتبال» شناخته می‌شوند و بازی مرسوم فوتبال در عوض با نام ساکر (soccer) نامیده می‌شود.
تفاوت اصلی گریدیرون فوتبال با فوتبال در این است که بازیکنان اجازه حمل و پرتاب توپ با دست را دارند و تفاوت اصلی آن با راگبی نیز در این است که توپ به طور نوبتی در کنترل یکی از دو تیم قرار دارد. استفاده از کلاه و محافظ شانه، پاس‌های رو به جلو (که در راگبی فوتبال با توجه به قانون آفساید ممکن نیست)، سیستم محدودیت تعداد تکل‌ها، اسکرام خطی، پست‌های بسیار تخصصی بازیکنان در نقاط مختلف زمین، تعداد نامحدود تعویض‌ها، تقسیم بازیکنان به دو دسته مدافع و مهاجم، امکان ثبت امتیاز برای تیمی که مالکیت توپ را در اختیار ندارد و علامت‌گذاری زمین از ویژگی‌های مهم این رشته است که آن را از انواع دیگر راگبی و فوتبال متمایز می‌کند.
فوتبال آمریکایی در ایران نیز طرفدارانی دارد.



:: موضوعات مرتبط: ورزش , ,
:: برچسب‌ها: مديريت , harhki , nhsjhk ihd uharhki , hsjhداستان های عاشقانه , داستان , عاشقانه , کودکانه / هنری / احساسی , قالب بلاگفا , عشق , دوست , غذاهای رژیمی , انرژی زا , رژیم , صبحانه , فوتبال امریکایی , داستان دوستی و محبت!!! ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

عضویت شما در انجمن باعث خوشحالی ماست

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تصاویر تحریک کننده و آدرس mootala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دریافت كد لوگو